کاربرد رزین ساب

بهترین روش ساب زنی سنگ، کفسابی رزین است این روش با استفاده از انواع لاستیک و رزین انجام می‌شود در کفسابی رزین کفپوش سنگی اجرا می‌شود تا کلیه درزها و شکاف‌ها را پر کند همچنین با رزین ساب می‌تواند کفپوش‌های سنگی را پوشش داد به ویژه زمانی که رزین مصرفی با کیفیت بالایی دارد براقیت و درخشش سنگ بیشتر خواهد شد. به ویژه زمانی که رزین مصرفی با کیفیت قابل قبولی داشته باشد می‌توان کفسابی بدون بند انجام داد.

رزین ساب چیست؟

رزین ساب ترکیب غیرطبیعی و مصنوعی است که دارای چسبندگی زیادی است و در مدت زمان بسیار کمی سخت و محکم می‌شود. رزین ساب در فرایند کفسابی و ساب زنی یک اصطلاح کاملا شناخته شده‌ای است که موجب شفافیت و براقیت سطح شده و موجب پر شدن خطوط بین سنگ‌ها، حفره‌ها و شکاف‌ها می‌شود. تا سطح را کاملا صاف و یکدست کند. خدمات کفسابی راه حلی برای برطرف کردن مشکلات تمیزکاری است.

کاربرد رزین ساب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای طولانی شدن عمر سنگ‌ها باید از رزین ساب استفاده کنید. این ماده باعث نرمی سنگ‌های مخصوص ساختمان‌هایی که سنگ‌های قدیمی دارند و تخریب یا آسیب‌دیده‌اند بسیار مناسب است. با استفاده از تکنیک رزین ساب می‌توان سنگ‌ها و بریدگی‌ها را جلا داد این کار موجب زیباتر شدن سطح خواهد شد.

مراحل کفسابی و رزین کردن سنگ

کلیه مراحل سنگسابی در اصفهان به این شکل انجام می‌شود که فرد کفساب در مراحل ابتدایی کار با دستگاه کفسابی 3 ساب را انجام می‌دهد. در مرحله بعدی با کمک گرفتن از فرچه مخصوص که به دستگاه ساب زنی وصل است سطح را کاملا شستشو می‌دهد.
در این مرحله رزینی که مورد استفاده قرار گرفته است بعد از 6 ساب انجام می‌شود تا سطح کاملا صاف و صیقلی شود. البته باید گفت که تعداد ساب‌ها و روش کار کفسابی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند بر روی هر نوع سنگی مورد استفاده قرار گیرند که با یکدیگر هم متفاوت هستند.

کاربرد رزین ساب

انواع رزین

به طور کلی رزین‌ها به چند دسته با رنگ‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند که در بازار تنوع زیادی دارند. رزین‌ها در چند کشور تولید می‌شوند معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رزین تحت عنوان رزین جولی که ساخت کشور ایتالیا است می‌توان اشاره کرد.

نحوه استفاده از رزین ساب

رزین‌های استاندارد و مرغوب که بیشتر آن‌ها بوی بسیار تند و شیمیایی دارند و هنگام کار با این مواد باید با حوصله و دقت زیادی انجام شود و در حین کار حتما نکات بهداشتی را رعایت کنید و با دستکش و ماسک کار کنید تا به ریه‌های شما صدمه‌ای وارد نشود.
خوب است که عملیات رزین کاری زیر نظر افراد متخصص در این حوزه انجام شود و در صورتی که در این زمینه تجربه و دانش کافی ندارید باید از این کار صرف نظر کنید.

رزین سیمان

ممکن است این سؤال برای شما هم پیش بیاید که آیا برای سیمان رزین تولید شده است یا خیر! در پاسخ باید گفت که خیر. تا به امروز رزین جداگانه که مناسب سیمان باشد وجود ندارد. برای جلوگیری از درزها و حفره‌ها بتن و سیمان بهتر این کار استفاده از سیمان سفید است که باید همراه با چسب بتن مورد استفاده قرار گیرد این روش مناسب‌ترین روش است.

مقایسه رزین ساب با سیمان سفید

در سیمان سفید و رزین ساب دو تفاوت عمده وجود دارد اعم از:

سیمان با چسب بتون حل شده که می‌توانید آن را با لیسه روی درزهای سنگ بکشید. البته ماندگاری و مقاومت کمتری حدوداً یک سال دارد.
بیشتر رزین‌های اصل به عنوان مثال رزین‌های ایتالیایی از 3 جزء تشکیل شده‌اند یک جزء آنکه باعث شل شدن سنگ می‌شود و 2 دو جزء دیگر آن برای سفت شدن سطح مورد استفاده قرار می‌گیرند.
رزین نسبت به سیمان سفید کیفیت و ماندگاری بهتر و بالاتری دارد.

نرخ رزین ساب

نرخ رزین ساب

قیمت رزین ساب در صورتی که به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد بسیار بالا نیست که نسبتاً قیمت مناسبی دارد. رزین ساب از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است چنانچه که شما قصد داشته باشید تا سنگ دیگری جایگزین کنید بایستی بیشتر هزینه کنید.

عواملی بر روی قیمت رزین ساب تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  1. میزان متراژ
  2. محلول و مواد به کار رفته شده
  3. نوع سنگ‌های استفاده شده
  4. کارفرما

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. میزان متراژ

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت کفسابی رزین میزان متراژ و مساحت محیط است. هر چه متراژ کار بیشتر باشد هزینه کاهش می‌یابد.

2. محلول و مواد به کار رفته شده

از دیگر عواملی که تأثیر بسزایی بر روی قیمت رزین ساب می‌گذارد محلول و مواد استفاده شده بر روی سنگ‌ها می‌باشد.

3. نوع سنگ‌های استفاده شده

عامل بعدی نوع سنگی است که قرار است رزین روی آن اعمال شود. جنس سنگ می‌تواند هزینه کار رزین را بالا یا پایین ببرد.

4. کارفرما

کارفرما از عوامل مهم دیگری است که می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی قیمت رزین ساب بگذارد؛ زیرا هر کارفرمایی بر اساس ساختارها و الگوهای مختلفی قیمتی را مشخص می‌کند. کفسابی شقایق در صدد بوده است تا محتوایی مفید برای شما انتخاب کند تا بتوانید با زرین ساب و انواع آن آشنا شوید و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید تا سطح صاف و یکدست و صیقلی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *