اجرای بتونه ساب در کفسابی

بیشتر افراد برای سنگ‌کاری سطح ساختمان از موادی مانند سیمان، ملات و بتونه استفاده می‌کنند این مواد با گذشت زمان فرسایش پیدا می‌کنند و باعث به وجود آمدن فاصله بین سنگ یا موزاییک می‌شوند؛ اما با گذشت زمان در اثر تماس با آب احتمال دارد که بخشی از آن‌ها از بین برود لازم است که درزها پوشش داده شوند در این شرایط باید با استفاده از بتونه و کفسابی این مشکلات را از بین ببرید. برای پوشش دادن حفره‌ها و درزها باید بین سنگ‌ها را از مواد مختلف مانند رزین استفاده کنید که مزیت‌های زیادی دارد. بتونه ساب‌زنی یکی از روش‌های پرکاربرد کفسابی در اصفهان است که اجرای بتونه ساب در کفسابی مراحل مختلفی دارد.

تفاوت بتونه ساب و رزین ساب

مواد تشکیل‌شده رزین و بتونه کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. رزین به مواد پلیمری و پلاستیکی گفته می‌شود. بتونه از مواد سیمانی است. به همین علت بتونه ساب قیمت مناسب‌تری نسبت به رزین دارد. برای ساخت بتونه از پودر سنگ، سیمان و چسب استفاده می‌شود که شباهت بسیاری به ساختار سنگ دارد.

در صورتی که کفساب مهارت لازم در ساخت بتونه را داشته باشد می‌تواند با استفاده از ترکیب رنگی مناسب و سیمان با کیفیت بتونه‌ای تولید کند که به طور کامل شبیه به سنگ مصرف است. بعد از کفسابی کردن هیچ نوع درز و فاصله‌ای بین سنگ‌ها مشاهده نخواهید کرد.
قابل توجه است که بتونه کاملا متفاوت از رزین است. بتونه قابلیت عایق بودن در برابر آب را ندارد به همین دلیل هم قیمت ارزان‌تری دارد. بتونه ساب بیشتر برای مکان‌هایی که امکان نفوذ آب در آن‌ها وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونگی اجرای بتونه ساب در کفسابی

در صورتی که قصد دارید بتونه ساب را به بهترین شکل ممکن انجام دهید بهتر است از کارشناسان شرکت خدماتی کفسابی شقایق مشورت بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. برای این منظور از بهترین دستگاه‌ های کفسابی استفاده می‌کنیم.
اجرای بتونه ساب در کفسابی مراحل مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. شستشوی و تمیز کردن کف ساختمان
  2. پر کردن کامل درزها با استفاده از بتونه ساب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. شستشوی و تمیز کردن کف ساختمان

نخستین مرحله این است که تمامی بخش‌های کف ساختمان را با استفاده از آب و مواد شوینده همچنین دستگاه‌های مورد نیاز کاملا شستشو دهید تا سطح تمیز شود به نحوی که هیچ نوع مصالح ساختمانی مثل سیمان و غیره روی سطح وجود نداشته باشد. همچنین درز بین سنگ‌ها را نیز خوب است کاملا خالی کنید و سیمان‌های باقی‌مانده را بردارید.

2. پر کردن کامل درزها با استفاده از بتونه ساب

در فرایند بتونه ساب باید تمامی درزها، حفره‌ها، ترک‌ها و ناهمواری‌هایی که در کف ساختمان توسط بتونه ساخته شده است را پر کنید. توجه داشته باشید که بتونه را کاملا داخل حفره‌ها نفوذ پیدا کند به شکلی که به راحتی آن‌ها از یکدیگر جدا نشوند.

فرایند کفسابی

فرایند کفسابی

بعد از تمام شدن فرایند کفسابی باید اجازه دهید تا بتونه کاملا خشک شود تقریباً یک روز یا دو روز زمان لازم است. کفسابی کف توسط دستگاه‌های کفسابی و لقمه‌های مخصوص ساب‌زنی انجام می‌شود.

این فرایند را بهتر است با سرعت و فشار کمتری انجام دهید تا لقمه‌ها موجب کنده شدن بتونه‌ها نشوند. در ضمن نیز با استفاده از کفسابی ایتالیایی شما می‌توانید تمامی درزها را مانند سنگ آیینه‌ای و درخشان کنید.

کفسابی رزین بتونه ساب

در فرایند ساب‌زنی رزین بتونه از هر دو ماده یعنی بتونه سنگ استفاده می‌شود کاربرد این کار این است که هر دو ماده ضعف‌ها و نقایصی دارند که با ترکیب آن‌ها می‌توان ایرادات آن‌ها را پوشش داد. در نتیجه می‌توان یک کفسابی بدون نقص را به مشتریان ارائه کرد.

در روش رزین بتونه ساب، لایه زیرین کفسابی را می‌گیرد و بتونه لایه بالایی ساب‌زنی را تشکیل می‌دهد.

چه موقع نیاز به کفسابی و بتونه سابی داریم؟

  1. زمانی که سنگ‌ها خراب شده باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند.
  2. آلودگی‌ها و کثیفی‌ها ناشی از مصالح ساختمانی بر روی کف زیاد باشد.
  3. سنگ‌ها فرسایش یافته و آن شفافیت و درخشندگی را نداشته باشند.
  4. هم‌تراز و یکدست نبودن سنگ‌ها و کفپوش‌ها

استفاده از بتونه رزین

انواع بتونه ساب

فرایند بتونه ساب به 3 شیوه قابل اجرا است که شامل:

  1. استفاده از بتونه رزین
  2. استفاده از رزین اپوکسی
  3. استفاده از بتونه سیمانی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از بتونه رزین

بتونه رزین مقاومت و دوام بیشتری نسبت به دو بتونه فوق دارد البته باید گفت که برخلاف بتونه سیمانی، بتونه رزین بسیار باکیفیت است و خیلی سریع خشک می‌شود و می‌توانید بلافاصله کفسابی را شروع کنید.

2. استفاده از بتونه سیمانی

بتونه سیمانی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های بتونه سابی است که بیشتر بر روی سنگ‌های معمولی استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که بعد از فرایند بتونه سیمانی باید حداقل بعد از 2 روز ساب‌زنی را انجام دهید.

3. استفاده از رزین اپوکسی

اپوکسی به رزینی گفته می‌شود که در فرایند بتونه‌کاری موجب می‌شود تا کیفیت کار کفسابی افزایش یابد و سنگ شفاف و درخشان شود. البته اپوکسی محدودیت‌هایی دارد که نمی‌توان از این روش برای تمامی سنگ‌ها استفاده کرد خوب است که تنها برای سنگ‌هایی استفاده شود که حفره‌های خیلی کوچکی دارند.

مواد تشکیل‌شده در رزین بتونه

بتونه رزین از سه نوع مواد تشکیل‌شده است که هر کدام از این مواد وظایفی مانند رقیق کردن، شل کردن رزین و سریع خشک کردن آن را بر عهده دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *