روش‌ کفسابی سرامیک

یکی از روش‌های از بین بردن لکه‌ها و کثیفی‌ها از روی کفپوش ساختمان استفاده از بهترین دستگاه‌ های کفسابی است، به ویژه برای کف‌هایی که سرامیکی هستند و نمی‌توان از کاردک برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کرد، یکی از بهترین روش‌های انتخابی استفاده از انواع روش‌ کفسابی سرامیک است.

انواع انواع روش‌ کفسابی سرامیک

برای تمیزتر کردن کف‌های سرامیکی روش‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل:

  1. استفاده از فرچه سیمی
  2. سابیدن کامل توسط دستگاه
  3. سابیدن با رزین

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از فرچه سیمی

در این روش کفسابی با استفاده از فرچه‌های سیمی که دارای سیم محکم و زبری است استفاده می‌شود. این روش معمولا برای سطح‌هایی با پوشش سرامیکی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا در هنگام تمیز کردن لکه‌ها با فرچه سیمی امکان کنده شدن لعاب سرامیک یا خش و خط افتادن بر روی آن وجود دارد و به مرور زمان کثیف‌تر و کدر‌تر می‌شود و جلوی خود را از دست می‌دهد.

2. سابیدن کامل توسط دستگاه

مجموعه‌های کفسابی سرامیک اصفهان با استفاده از این شیوه سطح سرامیک را صاف، شفاف، تمیز و یکدست می‌کنند، بدون اینکه ناهمواری و یا لکه‌ای روی آن مشاهده کنید.

3. سابیدن با رزین

رزین از موادی است برای پر کردن درزها و خطوط موجود در سرامیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند سپس بعد از استفاده از این ماده، کف را ساب می‌زنند.

انواع دستگاه‌های کفسابی سرامیک

انواع دستگاه‌های کفسابی سرامیک

دستگاه‌های کفسابی سرامیک به سه گروه طبقه‌بندی می‌شوند از جمله:

  1. تک فاز
  2. سه فاز
  3. دستی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تک فاز

دستگاه‌های کفسابی سرامیکی توسط برق تک فاز کار می‌کنند و مکانی که برق سه فاز وجود ندارد و یا فضایی با مساحت‌های کوچک از قبیل مجتمع‌های مسکونی و ساختمانی، مراکز تجاری کوچک و غیره بکار می‌روند. این دستگاه‌ها قدرت، سرعت و عملکرد پایینی در مقایسه با نوع سه فاز دارند.

2. سه فاز

این نمونه از دستگاه‌های کفسابی سرامیکی با برق سه فاز کار می‌کنند که برعکس مدل اول بسیار پرقدرت هستند و سرعت بالایی دارند که بیشترین کاربرد را در مجتمع‌های ساختمانی و تجاری بزرگ، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و غیره دارند.

3. دستی

نمونه دیگری از دستگاه‌های کفسابی سرامیکی در بازار موجود است که بیشترین استفاده را برای مکان‌هایی که فاقد برق هستند و یا مساحت کمی دارند به صورت دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دستگاه‌ها از دو مدل فوق کوچک‌تر هستند همچنین از میزان قدرت و سرعت پایین‌تری نیز برخوردار می‌باشند. بیشترین مصرف این کفساب سرامیکی در سرویس‌های بهداشتی، کنج دیوارها، گوشه‌ها و غیره است.

مراحل انجام کفسابی سرامیک

ویژگی‌های دستگاه‌های کفسابی سرامیک تک فاز

این دستگاه نسبت به سایر مدل‌های دیگر بیشترین کاربرد را دارد و بیشترین کاربرد را پروژه‌های ساختمانی دارد. دستگاه‌های کفسابی تک فاز دارای دینام با قدرت سه اسب بخار است. معمولا این مدل از دستگاه‌های کفسابی با برق خانگی کار می‌کنند که به دو صورت عمل می‌کنند:

  • همراه با آب
  • بدون آب و خشک

هر دو روش این امکان را دارند که سطح را به خوبی بسابند، تمیز و براق کنند. در مدل نوع آبی این دستگاه یک مخزن برای آب با حجم تقریباً 40 لیتر بر روی طراحی شده است. در زیر مخزن آب دستگاه برای جلوگیری از پاشیده شدن آب بر روی دیوار و درب‌ها، لاستیک گذاشته شده است.

نکته مهم برای کفسابی سرامیک

توصیه می‌شود که بهترین روش برای کفسابی سرامیک استفاده از دستگاه تک فاز است؛ زیرا از اینکه قدرت این دستگاه خیلی زیاد نیست و آسیبی به لعاب سرامیک نمی‌رساند و باعث کنده شدن آن نمی‌شود.

انتخاب مناسب برای ساب‌زنی سرامیک

انتخاب مناسب برای ساب‌زنی سرامیک

نکته بسیار مهمی که برای تمیز کردن و از بین بردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها بر روی سطوح وجود دارد استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و مدرن روز دنیا است که جایگزین روش‌های قدیمی شده‌اند با استفاده از این دستگاه‌ها دیگر نگرانی از بابت کثیفی‌ها و میکروب‌ها بر روی سطوح نخواهید داشت. از مدرن‌ترین دستگاه‌های کفسابی سرامیک، نوع ایتالیایی آن است که دارای لقمه‌هایی است که در زیر دستگاه تعبیه شده است تا از این طریق لکه‌ها از بین برود. سرامیک‌ها از کفپوش‌های حساسی هستند که هنگام استفاده از کفسابی باید توجه ویژه‌ای در انتخاب نوع دستگاه داشته باشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

ساب‌زنی ایتالیایی بر روی سرامیک

کفسابی با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن ایتالیایی نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد؛ زیرا این دستگاه‌ها ظرافت و حساسیت بالایی دارند. بعد از استفاده از این دستگاه شاهد سطحی صاف، صیقلی و براق خواهید بود. نام دیگر این نوع دستگاه کفسابی شیشه‌ای است. البته هزینه استفاده از این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر بسیار گران است.

کفسابی با نانو ساب

در برخی از سطوح به هیچ عنوان نباید از آب یا هر ماده شوینده یا اسیدی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده شود به همین دلیل از مواد نانو برای از بین بردن کثیفی‌ها و آلودگی‌ها استفاده می‌شود که البته تنها دستگاه‌های کفسابی ایتالیایی این قابلیت را دارند که از مواد نانو ساب استفاده کنند. کفسابی نانو بسیار گران قیمت است. همچنین کار کردن با این نوع دستگاه‌ها به دلیل پیچیده بودن نیاز به تخصص و مهارت دارد و حتما باید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. در صورت استفاده از این نوع روش کفسابی توصیه می‌شود که هنگام استفاده از نانو ساب از رزین ساب ایتالیایی نیز استفاده کنید تا نتیجه مطلوب و رضایت بخشی حاصل گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *