هدف عملیات کفسابی

کفسابی یکی از فعالیت‌هایی که امروزه به صورت نوین اجرا می‌شود. یکی از فعالیت‌هایی است که در عصر حاضر به کار برده می‌شود و در زمان‌های گذشته چیزی به نام کفسابی وجود نداشته است. البته تمیزکاری‌هایی که برای کف و دیوار صورت نگرفته است به صورتی بوده که نام کفسابی بر آن قرار داده نشده و تمیزکاری به این صورت و به این شکل نبوده است تمیزکاری با کفسابی بسیار دقیق‌تر و با تجهیزات و امکانات زیادی می‌باشد؛ بنابراین برای افرادی که می‌خواهند سطح تمیز و صافی داشته باشند و اینکه از تمیزی آن لذت ببرند باید از بهترین دستگاه‌ های کفسابی برای تمیز کردن استفاده کنند که تمام این‌ها و لکه‌هایی را که بر روی سطوح قرار گرفته است را از بین ببرد.
در اصل هدف عملیات کفسابی براق شدن سنگ‌ها می‌باشد، عملیات کفسابی باعث می‌شود سنگ عمر بیشتری دوام بیاورد و کاربرد بالایی داشته باشد.

تمیزی بی‌نهایت با کفسابی

هنگامی که از عملیات کفسابی اصفهان استفاده می‌شود اگر برای ژست‌های سنگی از این عملیات استفاده شود باید گفت که سنگ‌هایی که رنگ روی خود را از دست داده‌اند و امکان دارد که مدت زمان کمتری مورد استفاده قرار بگیرند با عملیات کفسابی براق‌شده و طول عمر بیشتری به آن‌ها داده می‌شود.
طول عمر بیشتری که به سنگ‌ها داده می‌شود باعث این خواهد شد که می‌توان از آن‌ها در مدت طولانی‌ترین استفاده کرد؛ بنابراین در میزان هزینه‌ها نیز درصد زیادی کاهش خواهد یافت؛ زیرا امکان این وجود دارد که افراد بخواهند سرامیک‌ها را تعمیر یا تعویض نمایند در این صورت دیگر کار تعمیر و تعویض انجام نمی‌شود و با یک تمیزکاری ساده به راحتی می‌توان از آن مجدداً استفاده نمود؛ بنابراین عملیات کفسابی در کاهش هزینه‌ها نیز بسیار موثر است و نباید آن را نادیده گرفت کاری کفسابی مدت زمان زیادی را به خود می‌گیرد و در یک مدت کوتاه می‌توان این کار را انجام داد.

نکته دیگری که در رابطه با انواع کفسابی و سنگ سابی باید در نظر گرفت این است که در فعالیت‌های کفسابی به سنگ ضرری وارد نمی‌شود و سنگ حالت و قوام اولیه خود را حفظ خواهد کرد و کیفیت خوبی خواهد داشت؛ اما هنگامی که برای از بین بردن لکه‌ها و کثیفی‌های سنگ و سرامیک از مواد شیمیایی و به صورت دستی برای تمیز کردن آن‌ها استفاده می‌شود امکان دارد ضررهای زیادی به آن‌ها وارد شود.

معایبی که برای تمیز کردن دستی سرامیک و سنگ‌ها باید در نظر گرفت این است که در این مرحله امکان دارد رنگ‌ها و لکه‌ها به مرور زمان‌بر روی سنگ‌ها قرار بگیرد و حتی مواد شیمیایی نیز بتواند به سنگ‌ها آسیب زیادی وارد مغزی و ترکیباتی که برای مواد شیمیایی به کار برده می‌شود بسیار قوی هست و باعث می‌شود سنگ به سنگ آسیب جدی وارد شود و لایه لایه‌ای از آن را از بین ببرد؛ بنابراین سنگ اگر قوام و کیفیت خود را از دست بدهد نمی‌تواند در مدت زمان طولانی‌تری به کار برده شود و امکان اینکه آن را باید تعویض نمود بسیار زیاد است بنابراین با عملیات‌های شامل کفسابی می‌توان به راحتی از این حالت به وجود آمده جلوگیری کرد و طول عمر بیشتری را به سنگ‌ها و سرامیک‌ها داد.

عملیات کفسابی

اهمیت سنگ سابی و کفسابی برای ساختمان بسیار زیاد است، البته امروزه بیشتر کف‌ها حالت سرامیک دارند و این حالت باعث شده است که تمیزی آن‌ها به شدت مورد توجه قرار بگیرد تمیز بودن کفی کفش که سرامیک شده است بسیار مهم است؛ زیرا میزان درخشندگی آن باعث زیبایی محیط می‌شود. در اصل میزان استقبال زیادی که از کف سرامیک و سنگ شده است به این خاطر است که دارای براقی بسیار خاص و همینطور جلوه‌های زیبایی است.
بنابراین سنگ و سرامیک دو فاکتور ارزشمند در این دوران هستند که از آن‌ها بیشتر استفاده می‌شود. با این حال تمیز کردن آن نیز به راحتی انجام می‌شود تا اینکه کف موکت باشد و تمیزکاری مجدد کار سختی است. البته به کار بردن سرامیک و سنگ باعث شده است که بسیاری از خانه‌ها جلوه خوبی به خود بگیرند و ساختار نوینی را برای خود ترتیب دهند؛ بنابراین سنگ و سرامیک فاکتورهایی هستند که در خانه‌های امروزی به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاهی اوقات آلودگی‌هایی که بر روی سنگ و یا سرامیک ایجاد شده است بسیار زیاد است و در طولانی مدت بر روی آن‌ها ایجاد شده است و سالیان درازی را به خود گرفته است؛ بنابراین برای از بین بردن آن‌ها با کفسابی‌های طبیعی و عادی نمی‌توان این کار را انجام داد و باید عملیاتی کفسابی بر روی آن صورت بگیرد با این حال هنگامی که از دستگاه‌های مخصوص عملیات کفسابی استفاده می‌شود تمیزکاری فوق‌العاده‌ای بر روی سرامیک صورت گیرد. این تمیزکاری فوق‌العاده باعث می‌شود که سرامیک حالت اولیه خود را به دست بیاورد و جلوه خوبی داشته باشد.

بنابراین باعث می‌شود که سرامیک حالت نو و از حالت دست‌دوم خارج شود دیگر نیازی به عوض کردن آن نخواهد بود و تنها با یک تمیزکاری کیفیت فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده خواهد شد. هنگامی که سرامیک کیفیت اولیه خود را به دست می‌آورد می‌تواند سالیان زیادی مورد استفاده قرار گیرد و در کم کردن هزینه‌ها نیز موثر خواهد بود؛ بنابراین در سال یک یا دو بار انجام دادن عملیات کفسابی برای سر تمیز کردن سرامیک کافی خواهد بود. البته بستگی به میزان رفت و آمد که بر روی سرامیک صورت می‌گیرد نیز خواهد داشت و تفاوت مرحله‌هایی که برای تمیزکاری آن وجود دارد نیز نسبت به میزان آلودگی متفاوت خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *